Telecomunicación inalámbrica móvil: el caso de los “vehículos conectados” – Por F. Bustamante

Fabián Bustamante, profesor en Northwestern University e investigador afiliado de MESO, publicó un artículo junto con A. Talebpour y H. Mahmassani en el que presentan un marco teórico integral de simulación, para modelar el comportamiento de conductores en un ambiente que se encuentre bajo la nueva tecnología de “vehículos conectados”, que consiste en una herramienta que proporciona información al conductor en tiempo real sobre el entorno que lo rodea.
“The framework, which consists of a microscopic traffic simulator integrated with a discrete-event communications network simulator (ns-3), forms a basis for exploring the properties of the resulting traffic systems, and for assessing system-level impacts of these technologies. Furthermore, the connectivity of Vehicle-to-Vehicle and Vehicle-to-Infrastructure communications network is investigated using NGSIM US-101 data (to represent vehicular movements in a highway environment) and it is found that signal interference can result in information loss and partial connectivity. Finally, through implementing a speed harmonization algorithm, this paper discusses the importance of considering telecommunications along with vehicular movements to investigate the effects of this Connected Vehicles application on mobility and emissions.”
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